Online Marketeer

5 content marketing tips om meer bezoekers naar je website te krijgen

Published 4 years ago in Content Marketing - 0 Comments
Je hebt geïnvesteerd in een prachtige website. Een design om U tegen te zeggen, de gebruiksvriendelijkheid is volledig geoptimaliseerd,  er is een makkelijk te onthouden domeinnaam, de hosting werkt feilloos, je analytics is geïntegreerd etc.
“En nu wachten op bezoekers”, zou je kunnen denken. Helaas zal je vlug merken aan de analytics dat het aantal bezoekers niet is waar jij op gehoopt had. Dan kan je beslissen om volle bak te gaan adverteren op Google, Bing, Facebook, LinkedIn … maar op lange termijn is dit niet de juiste oplossing.


Om je website beter vindbaar te maken en dus meer bezoekers te krijgen moet je (relevante) content creëren en publiceren. Dit kan je op verschillende manieren doen. We geven je dan ook graag deze 5 tips om je op weg te zetten en werk te maken van je content marketing strategie:

1. Maak een blog

Schrijf op regelmatige basis een bericht met interessante en vooral relevante content.
Geen idee waar je over moet schrijven? Begin dan met een blik achter de schermen, bespreek enkele mooie realisaties of samenwerkingen, plaats een isnpirerend interview met de opricht(st)er van het bedrijf… Met andere woorden: geef je bedrijf een gezicht. Dit zal er voor zorgen dat de bezoekers meer vertrouwen krijgen in je bedrijf en zal hen vlugger aanzetten om over te gaan tot een conversie. En uiteindelijk is dat toch de bedoeling van je website, niet?

Probeer er ook op te letten om in je blogberichten regelmatig woorden te gebruiken waarop je gevonden wil worden in zoekmachines. Google scant namelijk ook alle content van je blog en dit zal dan een grote rol spelen in je ranking op Google.

2.  Maak gebruik van social media

Social media is een uitstekende manier om meer bezoekers naar je website te krijgen.
Heb je nog geen actief social media kanaal, kies dan één kanaal uit en concentreer je daar op. Dit werkt meestal beter dan halsoverkop 5 profielen te maken op verschillende netwerken om dan tot de vaststelling te komen dat geen enkel profiel eigenlijk écht goed is en succes heeft.

Geen idee waar je allemaal over moet posten? Begin dan met een update over die nieuwe blogpost die je zonet op je blog hebt gezet. Zet hier een gepaste afbeelding bij en een (verkorte) link naar je blogbericht. Zo heb je branding op social media (je volgers hebben je update zien passeren), meer bezoekers op je website wat zal resulteren in meer conversies.
Het allerbelangrijkste op social media? De interactie aangaan met je fans. Want daar draait social media uiteindelijk om. Stel vragen in je post maar antwoord ook op de vragen die zij jou stellen. Of zeg iets terug als ze ergens op reageren.

Probeer ook niet té braaf te zijn. Geef je bedrijf een gezicht alsof het een echte persoon is met echte karakteristieken. Mensen appreciëren dit.

Niet alleen voor het verspreiden van content is social media interessant maar ook voor het creëren van back-links (links afkomstig van andere websites die naar jouw website verwijzen). Hierdoor zal je hoger in de zoekresultaten van Google belanden.

3.  Luister naar wat je klanten bezig houdt

En speel hier ook op in. Als je merkt op social media dat veel van je klanten het opeens hebben over het WK voetbal, maak er dan een (creatieve) update over waarin je de Rode Duivels veel succes wenst. Het ideale moment om hier een update over te plaatsen is juist voordat de “hype” echt begint. Op die manier kan je profiteren van het sneeuwbaleffect.

Een handige tool om dergelijke trends op te sporen is Google Trends.

4.  Plan goed

Maak een planning. Op welke dagen ga je een blogbericht uploaden? Hoeveel Facebook posts moeten er zijn per week? Hoeveel tweets wil je ongeveer per dag versturen? …
Maar houd ook rekening met de vraag “Wanneer zijn het meest van mijn potentiële klanten online?” om de tijdstippen van updates vast te leggen. Het antwoord op deze laatste vraag kan je vinden door het meten van je resultaten.

Voor Google is het niet alleen belangrijk dat je site goede (en liefst zo veel mogelijk) content heeft maar dat dit ook regelmatig wordt aangepast/aangevuld. Een planning is dus onmisbaar voor een degelijke content marketing strategie.

5.  Heb geduld en meet je resultaten

Met content marketing boek je niet even snel resultaten als met online advertising. Content marketing is een proces dat tijd vergt. Stop dus niet met goede content te creëren als de resultaten na een maand tegenvallen. Blijf doorzetten, volg de planning en de resultaten zullen uiteindelijk volgen.
Maar vergeet niet om deze resultaten te meten om zo te ontdekken welke content werkt en welke niet. Als je weet welke soort content werkt dan houd je hier uiteraard rekening mee in de toekomst.

Wacht dus niet langer en maak werk van je content marketing strategie.

No comments yet

Leave a Reply: